Sunday, October 26, 2008

Madrasah Darul Muhajiirin, Kg Gajah Teriak, Mukim Binjal, Jitra Kedah.

Madrasah Darul Muhajirin, Kampung Bukit Gajah Teriak, Mukim Binjal, 06000 Jitra Kedah Darul Aman

Mudir : Tuan Guru Mohd Khairul Anuar Shafie

Kelas Umumi : Setiap Sabtu 8.30am - 10.30am

Alhamdulillah, aku mula menjejakkan kaki ke pondok ni since 2 tahun lepas. Hanya berpeluang mengikuti pengajian umumi yang diadakan setiap hari Sabtu.

Persekitaran Masjid tempat pengajian. Baru siap dibina sepenuhnya sekitar tahun 2006 gitu.


Pondok-pondok untuk warga yang dah berkeluarga... Biasanya warga tua yang memang komited untuk tinggal di kawasan pondok nih.. (full time lah gitu). Ada yang rumah papan tingkat atas tu depa bawa daripada rumah lama-lama depa. Kawasan kejiranan pondok-pondok pelajar. Semuanya Banin (lelaki). terletak di lereng bukit.
Lebih jelas. Pondok pelajar di lereng bukit. Teratur dan kemas.. sejuk mata memandang. Sebuah pondok untuk seorang pelajar. Ada lebih kurang 30 buah pondok untuk untuk yang bujang belia nih..
Balik nun, Rumah Tuan Guru seberang sungai...
Selesa, memang selesa. Apatah lagi pengajian percuma, tadah kitab, nganga.. Never learn kat universiti sekalipun.. hebat..hebat!

~~GEMBIRA BILA ILMU SAMPAI KE DALAM HATI DAN JIWA~~


Labels:

2 Comments:

Blogger furqankz said...

Salam, ada no tempat pondok ni x?

June 17, 2012 at 5:31 PM  
Blogger Sakinah T said...

Ni pengajian kat sini percuma... Kalau nak masuk macam mana.
email saya ke sakinah1812@gmail.com sangat mengharapkan blasan en.

November 13, 2013 at 3:15 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home